Daimler Fleetboard GmbH upphör med direktförsäljning av telematiktjänster till kunder i Sverige vid utgången av 2018. Försäljningen kommer från och med 2019-01-01 att skötas av Mercedes Benz organisation i ditt land. Kundorientering är en grundläggande pelare i vår service. Genom den direkta utformningen av avtalsrelationen med din Mercedes Benz-landsorganisation får du i synnerhet fördelen av en enhetlig kontaktperson för nyttofordon och telematiktjänster från Fleetboard.
Din Mercedes Benz-landsorganisation kommer att kontakta dig med det nya avtalet. Om du undertecknar det senast 2018-12-05, kan du bara fortsätta att använda Fleetboard-tjänsterna.
Om du inte tecknar ett nytt avtal med din MB-landsorganisation avaktiveras dina fordon per 2018-12-31. Du har under ytterligare 3 månader möjlighet att läsa hittills insamlade data för din vagnpark. När denna tidsfrist har löpt ut spärras åtkomsten automatiskt.
För tekniska frågor ska du som vanligt vända dig till vår support. Telefonnumret och online support-formuläret finns på https://www.fleetboard.se/service-kontakt/support/.
Om du har frågor rörande avtalet ska du vända dig till din personliga kontaktperson på platsen.
Ja, självfallet kommer också din Mercedes Benz-landsorganisation att säkerställa att det kommande avtalet uppfyller dessa krav. (Detaljuppgifter om Fleetboard och GDPR kan du studera här GDPR FAQ.)
Nej också SEPA-autogirouppdraget upphör. Din Mercedes Benz-landsorganisation kommer självfallet att i god tid meddela dig alla övriga detaljer beträffande betalningstrafiken.
Också testavtal sägs upp till 2018-12-31. Vi ser gärna att du fortsätter att använda Fleetboard-tjänsterna. Vänd dig till din lokala kontaktperson. Våra kollegor i din Mercedes Benz-landsorganisation kommer att ge dig ett attraktivt erbjudande.